Wednesday, November 16, 2016

Soalan Temuduga PTD

SOALAN TEMUDUGA PTD

Berita baik. Pihak Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) telah membuat panggilan calon-calon untuk jawatan Pegawai Tadbir Diplomatik (PTD). Buat semakan di laman rasmi SPA ya. Saya rasa ada nama anda di sana. Tahniah kepada abang kakak yang mendapat panggilan. Semoga anda berjaya dalam menghadapi soalan temuduga PTD

Jika tak tahu apa link semakan, sila klik kat sini!

Untuk rujukan, seperti tahun-tahun sebelum ini, satu-satunya rujukan yang digunakan oleh calon sejak tahun 2008 boleh didapati di laman ini;

KLIK SINI! KLIK SINI!

KLIK SINI! KLIK SINI!

Semak dulu panggilan anda ya! Sebelum, cari soalan temuduga PTD


Januari yang lepas, satu kesilapan yang dilakukan calon yang buat mereka gagal. Mereka habiskan banyak masa untuk 1 soalan. Kesannya, masa tak cukup untuk habiskan soalan. Masuk sahaja soalan 30, masa dah hampir habis. Apa jadi dengan  baki soalan? Mereka HENTAM.

TIP:
Jika anda tak tahu jawapan soalan, tinggalkan dulu. Anda boleh patah balik nanti. Bukan wajib jawab soalan untuk ke soalan seterusnya. Boleh skip dulu dan patah balik nanti. Itu langkah lebih baik berbanding anda habiskan masa banyak pada 1 soalan. 1 minit dah cukup untuk 1 soalan. Jangan buat kesilapan ini ya. Nampak simple tapi ini bakal membunuh anda. Untuk persediaan pantas dan teratur, rujukan ini bakal membantu anda. Terus ke;

KLIK SINI! KLIK SINI!
KLIK SINI! KLIK SINI!


Soalan Temuduga PTD


Ambil serius. Ini masa depan anda kan? :)

Jika anda dipanggil ke sesi exam PTD 23 November 2016 ini, berikan senyuman untuk diri anda!

Bukan sesuatu yang mudah kerana puluhan ribu yang memohon melalui borang SPA8i ditolak dan diketepikan. Tetapi untuk anda, atas merit anda dipanggil. Jika anda perasan tahun 2014, tiada panggilan PTD M41 ini. Ramai yang mengeluh.

Jadi sekarang dah ada peluang, manfaatkan sebaik mungkin. Buat persediaan  semaksimum mungkin. Jika anda perlukan rujukan, saya tak mahu cadangkan rujukan lain selain rujukan yang telah terbukti membantu lebih 12,000 calon PTD sebelum ini.

Anda boleh dapatkannya di bawah;

Soalan temuduga PTD

KLIK SINI! KLIK SINI!
KLIK SINI! KLIK SINI!


Gunakan sepenuhnya. Biarkan senyuman di wajah ibu ayah apabila anda berjaya nanti :)

Friday, November 4, 2016

Senaman Lidah Cegah Nyanyuk

Nak share article ni sbb amat practicle and sgt2 dekat dgn kita dan keluarga tersayang.

*BACA SAMPAI HABIS*

Apa itu Alzeimer?
"CERITA DARI TEMAN"

Aku dah berusia ,di usia seperti aku ini,
pasti banyak menanggung sakit/penyakit,
tapi yang paling merisaukan aku adalah terkena penyakit Alzeimer (kehilangan ingatan)
Bukan saja tidak boleh menguruskan diri, tetapi menyusahkan anak2 dan sanak keluarga.
Suatu hari, anakku pulang kerumah, memberitahu aku bahwa kwn dia seorang doktor,
mengajarkan satu cara gerakan SENAMAN LIDAH, bukan sekadar boleh mencegah Alzeimer,
tetapi juga boleh menurunkan:

o Berat badan
o hypertensi
o penyumbatan pembuluh barah otak
o asthma
o rabun jauh
o telinga berdengung
o infeksi tengorok
o infeksi bahu
o insomia (susah tidur)
o dan lain2

Gerakannya sangat mudah.
Setiap pagi selepas membasuh muka,
1. JULURKAN LIDAH dan MENARIK KEMBALI sebanyak 10X,
Seterusnya
2. JULURKAN LIDAH
lalu digerakan ke kanan dan kiri sebanyak 10X,

Sejak itu aku melakukan senaman lidah ini setiap hari berterusan utk melihat hasilnya.

Hasil dari Rawatan gerakan Senaman Lidah ini telah menghasilkan :

o Otak menjadi lebih pintar dan cergas
o rabun jauh semakin kurang
o kepala tidak pening lagi
o masalah penghadaman semakin baik
o Mudah penat dan lain2 penyakit yang selama ini yg ku hidapi semakin berkurangan
o badan menjadi lebih cergas

catatan redaksi :

Senaman Lidah mencegah penyakit Alzeimer ada asasnya.

Dari kajian Ilmu Kedoktoran, saraf lidah ini ada hubung kait dengan Otak Besar.
Apabila badan kita menjadi tua dan lemah, tanda2 yg muncul terlebih dahulu adalah lidah menjadi kaku dan kadang2 lidah suka tergigit sendiri.

Oleh itu amalkanlah menggerakkan lidah dengan Senaman Lidah ini akan menstimulasikan
(memberi kejutan positive) Otak Besar kita, mencegah Otak kita mengecil, dan mencapai tujuan utk menyihatkan tubuh kita.

Semoga semua teman2 istiqomah dengan amalan yg mudah utk kita melakukannya setiap hari.

Senaman Lidah  ketepatan hasilnya 95% - 100%

Alangkah bahagianya kita dapat berkongsi dgn ramai kenalan kita.

"Mungkin Ada Yg Memerlukannya"

SEMOGA BERMANFAAT
( Sumber dr biro Sukarelawan Hospital Ampang)

Sebab itulah bg ahli Aura Metafizik kita disarankan dan digalakkan memperbanyakkn membaca AlQuran dgn makhraj dan tajwid yg betul
kerana lidah kita akn bergerak dan meghidupkn saraf2 halus yg berhubung dgn otak besar.
Muga bermanfaat bg semua.

InshaaAllah
Wallahualam
سبحان الله... 👋👋

Friday, October 7, 2016

Khasiat Barang Merah

*BAWANG OH BAWANG*

*KES PERTAMA*

Seorg doktor mengunjungi sebuah keluarga petani dan mendapati keluarga tersebut berada dalam keadaan sihat sedangkan jiran2 mereka menderita selsema dan sakit bawaan bakteria yg lain seperti demam, cirit birit, kudis dan lain2.

Doktor bertanya petani bagaimana keluarga tersebut tetap sihat sedangkan jiran2 mereka menderita sakit.

Si isteri petani menjawab mudah aje, letakkan bawang merah yg telah dikupas dalam piring disetiap ruang rumah.

Doktor amat tertarik dan meminta utk melihatnya dibawah mikroskop lalu mendapati virus selsema dan bakteria2 lain dibawang merah tersebut.

Bawang merah ini berfungsi menyerap semua virus dan bakteria diruang sekitarnya dan secara tidak langsung dapat mengelakkan keluarga petani dijangkiti penyakit bawaan virus dan bakteria.

*KES KEDUA*

Disebuah kedai gunting rambut yg banyak dikunjungi pelanggan. Tauke kedai mendapati ramai pekerjanya diserang selsema kerana sesetengah pelanggannya sedang selsema ketika mengunjungi kedainya.

Tauke pun meletakkan semangkuk bawang merah yg telah dikupas di beberapa penjuru kedainya dan hasilnya pekerja2 beliau tidak lagi diserang selsema.

*KES KETIGA*

Seorg yg terkena pneumonia menemukan artikel yg mengatakan utk memotong kedua hujung sebiji bawang kemudian dicucuk dgn garpu pada salah satu hujungnya.
Letakkan bawang tersebut disebuah bekas kosong dan tempatkan dibilik pesakit.

Keesokannya didapati bawang merah menjadi hitam kerana kuman2 seakan tertarik padanya.

Bawang merah yg berfungsi sebagai magnet yg menarik kuman2 padanya menjadi hitam dan rosak sebaliknya pesakit semakin bertambah baik.

Bawang merah dan bawang putih mempunyai kekuatan antibakteri dan antiseptik yg amat menguntungkan manusia. Bawang merah boleh menjadi amat bermanafaat jika digunakan dgn cara yg betul, sebaliknya ianya amat beracun jika dibiarkan semalaman setelah dikupas. Ini kerana ianya umpama magnet yg menarik kuman hingga boleh menyebabkan jangkitan kuman pada paru2, sakit perut, keracunan makanan, cirit birit dan sebagainya.

*Harap diingat*

Adalah berbahaya utk mengiris bawang merah dan menggunakannya utk dmasak esok hari

Info ni sgt2 berguna..sila lahh share, moga membawa kebaikan pd org lain !!!!

Sumber: whatsapp